Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.05.2012 12:08 - Футбол за бездомни
Автор: clubjournalist79 Категория: Други   
Прочетен: 2061 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 10.06.2012 20:04


На 19. 05. 2012г. посетихме турнир по футбол, на който трябваше да се определи съставът на националния отбор по футбол за бездомни хора. Турнирът се проведе в Спортната зала в Челопечене.
"Отбор на надеждата” излъчи разширен състав от дванадесет национални състезатели, като осем от тях ще представят страната ни на световното първенство по футбол за бездомни хора в Мексико Сити през октомври тази година. Поради неотложните ангажименти на Димитър Пенев с ЦСКА, селекцията беше извършена от Методи Здравков, треньорът който ще води българския представителен тим на Мондиал 2012 тази есен.
Подборът беше направен сред приблизително 60 бездомни младежи, настанени в центрове за временно настаняване в София и Пловдив и специализирания учебно-професионален център „Анастасия д-р Железкова” във Варна. Броят на представителите на трите града в разширения състав на националния тим беше определен пропорционално на участниците от тях в десетте селекционни турнира от проекта Homeless World Cup Bulgaria, проведени през последните седем месеца.

София излъчи седем играчи, Пловдив – трима, а Варна – двама.
 

Ето ги и националите:
София:

Александър Пантов, Георги Блажев, Асен Станков, Владислав Борисов, Славчо Здравков, Александър Христов, Георги Илиев
Пловдив: Димитър Стоянов, Кочо Михайлов, Мирослав Хаджиев
Варна: Огнян Асенов, Господин Чакъров

Нашият клуб предварително се запозна с проекта. За него ни разказа един от треньорите - Методи Здравков, с когото се срещнахме и разговаряхме на една от сбирките на клуба.
Младите журналисти взеха интервюта от състезателите. Бяха впечатлени от отношението на момичетата и момчетата към задълженията им - в работата, в семейството, в отбора.Ето и по-интересните въпроси и отговори:
На въпроса- с какво се занимават- някои отговориха така:

Димчо - Работя към Топлофикация, отнасям се сериозно към работата си. Тренирам упорито. Искам да уча вечерно. Най-важното нещо в живота ми е детето ми, което е на 3 годинки. Искам да бъда преди всичко добър баща.

Георги
- Работя, уча вечерно. Мечтая да имам семейство.

Антоан-
Уча рехабилитация. Участвам в проекта с желание, но и преди това съм се занимавал  професионално с футбол. Най-важното нещо в живота за мен е семейството.

Янко
- За мен проектът е педизвикателство. Ако не ме изберат, няма да се отчайвам, продължавам напред. Догодина пак ще участвам, няма отказване.

Господин от Варна
: Занимавам се със строителство. Нормален човек съм. Вълнуват ме обикновени неща. Вече съм избран в националния отбор, но ми се искаше и другите от нашия отбор да са там. Горд съм, но ми е и тъжно, че сме само двама от Варна.

Огнян от Варна
: Работя като алпинист / санираме сгради с моята група/. Уча в техникум - технология на дамското облекло, с това искам да се занимавам. Щастлив съм, че ме включиха в отбра, но ми се искаше и други от Варна да включат.

Зададохме въпроси и на другия треньор - Кирил Кюлев, който тази година завършва Спортната академия- специалност "Треньор по футбол". Попитахме го какво го е накарало да се занимава толкова време с този проект съвсем безкористно. Ето как ни отговори той: "Отначало просто проектът ми се видя интересен. Но като се запознах с момчетата и с момичетата и поработих малко с тях, разбрах, че си заслужава да помогна на тези млади и упорити хора. Не съжалявам за времето, което съм прекарал с тях - аз дадох от себе си каквото мога, но и те ме научиха на много неща. Мисля, че станахме истински приятели и това е ценно за мен. Вярвам в тях и знам, че ще се представят добре. Но преди всичко знам, че са добри хора. Трудностите в живота рано са ги научили на много неща, помъдрели са. Иска ми се връзката ми с тях да не приключва с проекта, а да си останем приятели и в живота занапред."

Ето и впечатленията на някои от участниците в клуба:

Елена: Взехме интервюта. Отговорите бяха много интересни за нас. Впечатли ме това, че всички искат да имат дом и семейство. Някои дори си имат вече деца и се отнасят отговорно към задълженията си. С нищо не са по-различни от нас. Всички работят и си изкарват честно хляба. Мисля, че са  по-отговорни от нас, защото са се сблъскали с много трудности и са разбрали кои са важните неща в живота.

Влади:
Впечатлен съм от борбеността на тези момчета и момичета. Всички те имат мечти и са готови да се борят за тях. Не са получили нищо даром в живота и това ги е направило такива -отговорни и упорити. Възхищавам им се.

Симеон: Нищо, че повечето от тях са левскари, възхищавам им се.

 

 Станислава:Кoгато пристигнахме в спортната зала в кв. Челопечене, бях впечатлена от това, че залата беше обновена и модернизирана. Запознахме се с момчетата  и разбрахме колко са амбициозни. Те искат да постигнат успехи в живота си и да имат семейство. Някои ще заминат за чужбина да работят, а други ще останат да учат и спортуват тук. Повечето момчета споделиха, че проектът е предизвикателсво за тях. Те бяха много развълнувани и щастливи, че сме се запозняли и че присъствахме на техния мач.

Александрина: Когато пристигнахме в кв. Челопечене и влязохме в спортната зала, направи ми впечатление, че тя е обновена. В нея вече се бяха провели няколко футболни мача. Имаше отбори и от страна, които бяха изцяло съставени от деца, израснали по домове за сираци. Ние разговаряхме с няколко от тях и от думите им разбрахме,че са много амбициозни, истински хора, повечето от тях с една едничка мечта – да създадат семейство.
Ася: Бях истински развълнувана от тази среща. Видях хора, които и за миг не се отчайват, гледат оптимистично на живота. Това ме накара да се замисля за своя живот. Сигурно е вярно това, че трудностите те правят по-упорит и борбен. Възхищавам се на тези момчета.
Изабел: Тези момчета ме накараха да не деля хората на някакви си групи. Видях, че трудностите в живота могат да те направят силен. Те ни показаха, че най-важните неща са тези, които ние не забелязваме, защото ги имаме - семейството, приятелите, близките хора.

След като се качихме в автобуса, бяхме малко замислени. Всеки от нас по свой начин осмисляше нещата. Думите на тези млади хора ни развълнуваха. Трудностите в живота ги бяха направили мъдри, упорити, трудолюбиви. Те наистина бяха осъзнали, че могат да постигнат мечтите си, ако се борят. Ние бяхме трогнати и им се възхищавахме.

image
image

image

image

image

image
 



Тагове:   футбол,   бездомни,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: clubjournalist79
Категория: Други
Прочетен: 28737
Постинги: 11
Коментари: 7
Гласове: 8
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930